Torsdag 14/01-10


Hejsan där ute! Kom precis hem från en heldag i skolan. Har haft Farmakologi hela dagen. Inte världens roligaste ämne men ändå väldigt viktigt. Vi fick ut vår hemtenta som ska vara inlämnad till den 22:e. Den verkade inte vara så värst svår och kan nog vara avklarad på 2 dagar. Ska beskriva hur ett stesolidliknande preparat (opioider) kan påverka äldre människor samt välja ut några punkter som är viktiga för en sjuksköterska att kunna i samband med läkemedelshantering.

Sen fick jag tillbaka min fysiologi och anatomi tenta. Hade 91,5 poäng av 100 möjliga.
Godkänt var 70 poäng och VG var 85 poäng. Härligt värre! Som jag kommer leva på detta lääänge.
Struntsamma om jag kuggar på läkemedelsberäkningen och den prekliniska tentan, de är inte i närheten lika omfattande som Fys tentan. Nåja nog snackat om det.

Ska få Indisk mat av min kära pojk idag. Vi har hittat en "ny" favorit i stan, Papadam. Betydligt billigare än Taj Mahal och dessutom får man väldigt mkt mat för pengarna. (Räcker i två dagar för mig)
Indiskt i Hbg är annars inte så värst billigt (tycker jag i allafall). Detta tänkte jag smaska på:



Mixed sizlar:
Biff, kyckling tikka och kungsräkor, rätten är kryddad med vitlök, ingefära marinerade i yoghurt, tikka kryddor. serveras på hett gjutjärn med sizlar sallad och krämig tandoorisås

Haha ja, dessa tråkiga inlägg kommer när jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om, men håll till godo.
Jag skriver något i allafall :) Nu ska jag slänga mig på sängen och inte vilopossition.

See ya :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0