Praktik i varmen? - Ja, tack!

Efter fyra dagars ledighet så var det dags att komma tillbaka till verkligheten igen! Träffade upp Frida, Emelie och Malin lite tidigare. Vi satte oss på bibblan och avslutade det sista delprovet, vår fältstudie om Hälsa förknippat med Siri Naess teori. Så nu är allt i princip avklarat i den första kursen. Helt sinnessjukt hur snabbt tiden har gått! Kan också bero på att kursen inte har varit allt för ansträngande, men det blir det nog snart ändring på! Börjar läsa medicinskbaskurs nu vecka 41. Klinsik Mikrobiologi, fysiologi och anatomi står på schemat och metodövningarna som jag mest av allt ser fram emot! :)

Idag hade vi information om utlandsstudier och utlandspraktik hela dagen.
Anmälan till praktiken ska skickas in redan dec/Jan i år trots att praktiken inte infaller föränn till jul 2011. 
Jag är sugen på Siri Lanka eller Thailand men även Afrika låter spännande.
Men först av allt måste jag prata med Maggan som har hand om lilla Donna och se om hon är villig att passa Donna i 3½ månad som praktiken är på!

Nä nu ska jag se den sista kvarten på Hollywood fruar, klockren såpa måste jag säga.
Sjukt onödig tv! :)

Så här ser det ut i min bokhylla nuförtiden, imponerande va! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0