Durumbröd

Jag var duktig (och präktig som min mamma brukar kalla mig) i morse och bakade italienskt durumbröd.
Såg receptet på finax durumsmjöls förpackning och de som känner mig vet att jag älskar italiensk mat.
Resultatet blev över förväntan, tveklöst det godaste brödet jag någonsin bakat.
Det var dessutom ett super enkelt recept. Bara jäst, vatten, olivolja, salt, durummjöl och vetemjöl.
Köp finaxmjölet så står recptet på förpackningen.
Man kan lugnt säga att mannen var glad när han vaknade upp till nybakat bröd :)
I bland kan jag va huslig :)
 



Nu ska jag ta och fixa till mig för att bege mig till lilla Anna som har en tillställning i kväll.
Ska bli super trevligt. Har inte varit hemma hos henne sen min rejäla fylla för ett år sedan då jag fick assistanshjälp hem av några vänner ;)
Ska dock ta det lite lugnare i kväll tänkte jag ;)

So long my friends

Kommentarer
Postat av: Frida

Ser gudomligt gott ut. Kanske jag också ska försöka mig på :)

2009-10-04 @ 12:11:01
URL: http://johnssonfrida.blogspot.com
Postat av: italiensk mat

Mmmm vad gott det ser ut. Jag älskar italiensk mat.

Fin blogg! :)

2010-09-12 @ 03:22:34
URL: http://italienskmat.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0