Helkväll i Malmö

Igår firade min darling mig genom att ta mig till en fin restaurang i Malmö.
Maten vi åt var helt underbar! Det blev mycket vindrickande. En flaska vitt, ett österikiskt Riesling som hette Heidi någonting till förrätten. Supergott! Rekomenderas varmt. 
Till varmrätten drack vi ett bordeaux vin, Dourthe som jag blivit rekomenderad, men det tyckte varken jag eller mannen var något höjdar vin. Nej där blev vi väldigt besvikna. Till desserten drack vi ett ungerskt tokaijvin. som även det var mycket gott.

Detta mumsade jag på:

Honungsgratinerad getost från Vilhelmsdals gårdsmejeri med sallader och äppel-och
rosmarindressing

En sexa Skåne; Karlsfälts grissida, skånskt rådjur och kalv, kantareller, plommonkompott samt äpplen med amaronesås

Hallonterrin med citroncrème och lakritsglass.

Konstigt man var mätt då?? :)

Sen hade vi skitroligt åt de fåniga ordvalen som de skriver på menyerna. I bland får man helt enkelt gissa sig till vad det kan vara för något. Igår hade de på menyn en "äpplekaksvariant" som de uttryckte följande, Karamelliserad äppelmillefeuille med kardemummaglass och kanelbrulée.

Nä nu ska jag pyssla lite mer med mitt Café World på Facebook. Jäkla sofie som skickade en Invite till mig. Helt besatt av det jäkla spelet nu :)

XOXO

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hehe jag är lika dålig på att läsa som på att skriva men idag läste jag igenom dina inlägg. Uppskattar verkligen att läsa din blogg, får mig alltid till massa goda skratt :D

2009-11-19 @ 01:25:19
URL: http://cookiejoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0