Far & flyg kryp...

Efter att ha plockat inte mindre än 3 fästingar på Donna inom loppet av 2 veckor så bestämde jag mig för behandla Donnisen med Frontline. Jag har egentligen varit emot det tidigare då det är ett så starkt medel.
Men vad ska man göra? Vill ju inte riskera att hon får Borrelia av de äckliga små krypen.
Har nån av er erfarenheter av Front-line?
Donna verkade iallafall inte få några biverkningar av det, mer än flottig päls i nacken.




Usch idag var det min första dag som jag börja jobba 100%.
Har ju tidigare varit tjänsteledig 10% men eftersom jag nu har fått min slutbetyg och inte längre studerar ville de inte förlänga tjänsteledigheten.

Jag tycker ärligt talat det är hemskt. Visserligen är det bara 1 h 15 m längre men det känns.
Nåja jag ska väl inte klaga nu två dagar innan min semester börjar :)

Även i dag har jag haft en helt underbar dag!
Stack hem till mamma direkt efter jobb och satte mig i trädgården där jag stannade i cirkus 3 timmar, skönt.
Tror till och med att jag hann med en liten tupplur i brassestolen.
Sen kom Cilla förbi och pratade lite skit med mig. 

Därefter cyklade jag hem för att leta efter mitt pass?!
Smart och komma på det 5 dagar innan man flyger!! *not*
Nåja, letade i allafall som en dåre i över en timme men förgäves.
Hittade det inte någonstans... eftersom det tydligen var hos mamma! Mitt nöt. Där slösade jag den timmen helt i onödan.

Nä nu ska jag slafa mina vänner, tuff dag framför mig i morgon. Jobbar ju 8 TIMMAR NU! *gråter förtvivlat* :)

Natti Natti

Kommentarer
Postat av: Good girl

Sv: det är i Tylösand i halmstad! hur härligt som helst :D vad är det för jobb du har?

2009-07-02 @ 09:14:10
URL: http://goodgonebad.wordpress.com
Postat av: p u s s y d o l l

Sv; Jag fick mail av honom igår, så det är nog inga problem :)

2009-07-02 @ 19:32:39
URL: http://pussydoll.blogg.se/
Postat av: p u s s y d o l l

Sv; Hm han hette något utländskt. vad heter din säljare? Det var nog samma :)

2009-07-03 @ 09:00:39
URL: http://pussydoll.blogg.se/
Postat av: Carina

Hej! Vad skönt för er att åka på semester :) Hoppas ni får det lika mysigt som förra året!

Vi har använt frontline på Apollon de två år i rad och det har fungerat bra men detta året köpte vi scalibor-halsbandet istället. Då behöver man inte hålla på att hälla medel hela tiden plus att det inte är bra om hunden är vid katten för mycket och slickar pälsen och så. Tiger och Apollon är ju så goda vänner nu så de ligger tillsammans så därför vi inte vågade ha det mer.



Ha nu en härlig semseter! Kramis!

2009-07-03 @ 12:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0