Back to Sweden

Hallå där ute!
Ja nu är jag hemma.
Kom hem ganska sent i söndes efter en helvetets färd hem.
Fick sitta på flygplatsen i nästan 10 timmar och vänta. Hatar Malev (Flygbolaget), Åk aldrig med dem.

Jag skulle egentligen flyga hem redan 06:05 på morgonen. Vilket betydde att vi körde i från lgh redan halv 3 på morgonen för att  vara i god tid. Mannen följde med mig när jag chekade in resväskan sen stack han. För er som inte vet så ska han vara kvar i 3 veckor till den lyxliraren.

Sen går jag inte och sätter mig vid gaten. När klockan blir 6 är det boarding och jag går på flygplanet... Där sitter jag i 1 ½ timme för att sedan få reda på att planet har tekniskt fel och fått flygförbud. Vi får gå av planet och väntar & väntar och väntar... Sen säger skylten att planet ska gå klockan 9, tiden går och klockan blir mer än 9. Hungrig och utan några euro kvar försöker jag och få ngn mat där inne men de jäklarna tar inte kort utan jag måste gå och hämta ut pengar, vilket betyder att jag måste gå förbi passkontrollen och ut tillcheck in för att hämta ut pengar. När jag väl kommer ut där efter en 5 minuters förklaring förr passpersonalen så ser jag på skylten att planet ska gå klockan 11 och då har klockan hunnit bli 10:45. Panik får jag gå igenom passkontrollen igen utan att hinna ta ut pengar... för att senare upptäcka att det inte går klockan 11:00 heller. Nu är jag ännu argare för jag var tvungen att slänga mitt vatten också när jag gick igenom kontrollen. Så nu har jag verken vatten, några kontanter eller mat. Sen ser jag hur alla som skulle åka med planet och börjar prata med varandra... Ja och då pratar alla så klart grekiska.. vilket jag nog förstår mycket av, not!

Jag går ut till Malevs reception.. frågar vad som händer och får som svar att de fortfarande inte vet något,
men de gissade i allafall på att planet till Budapest skulle gå klockan 17:00 och därefter var det inte säkert att det gick ett flyg därifrån till köpenhamn. Med andra ord så var jag då kanske tvungen att sova i Ungern... Då brister det i mig.. inte nog med att jag har suttit och väntat i evigheter vilket har framkallat rumpkramper, nu ska jag dessutom behöva stanna i Äckel-budapest!

Förtvivlad ringer jag Mannen och beklagar mig. Han pratar med personalen och skäller på dem på Grekiska.
Sen får jag en matkupong går och sätter mig ensam vid ett uppdukat bord med linneduk, ros och hela köret.
Det var minsann första gången jag åt själv ute :)

Sen kommer i allafall en av Malevs personal upp till mig och vill kolla på passet.

Efter middagen så får jag reda på att mitt flyg har blivit ombokat till Wien och därefter till Köpenhamn.
Jag fick den sista platsen! Tack för det...
Denna ggr åker jag med Austria, skitbra bolag. Stora trygga flygplan tillskillnad från Malevs Budget flyg...

Resan hem gick ganska snabbt... Var hemma i Hbg kvart i tio på kvällen. (Skulle egentligen varit framme i kbh redan 9:15 på morgonen)

Just det, i Wien så ropar de mitt namn i högtalaren och ber mig gå till desken.
Haha nog alla kollade på mig när jag traskade fram där..
De ville bara ha ett papper av mig som jag fått av Malevs personal under ombokningen.

Usch ja... tycker inte om att flyga... tacka vet jag cyklar! :)

Lovar att komma med bilder snart.

Nu e det dags för en quornsallad.

Kramis

Kommentarer
Postat av: Carina

Usch vad jobbigt att vänta så länge, men nu är du hemma i alla fall :) Kram

2009-07-30 @ 08:25:22
Postat av: Andrea

Ja, fast som jag nämnde i ett tidigare inlägg så längtar jag tillbaka igen :)

Kramis

2009-07-30 @ 21:46:11
URL: http://madmoisella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0